Ez történt februárban (2020, Ajka)

2020.03.25 00:00

Az átlagosnál jóval magasabban alakult második hónapunk hőmérséklete, gyakori vendégeink voltak a frontok, hó egyáltalán nem esett.

A január végi jelentős enyhülés utolsó téli hónapunk első napjaiban is kitartott, 1.-jén és 2.-án is 15°C-ig elemkedett a hőmérséklet. Másodikán, harmadikán és negyedikén is egy-egy hidegfront vonult át hazánkon, összesen 8mm eső esett. 4.-én és 5.-én igazi szélvihar lett úrrá, előbbi nap 91km/h-s széllökést regisztáltak városunkban. 10.-éig maradt vendégünk a szeles, változóan felhős idő, a fagyos hajnalokat követően 5-10°C-ig melegedett fel a levegő. 10.-én délután gyenge hidegfront érkezett, melyet másnap egy újabb követett. Az erősen szeles időben 5 mm eső esett. Három nap tiszta időt követően 14.-én ismét egy hidegfront okozott esős időt, 4mm csapadék hullott. A front mögött anticiklon épült ki, a derült időben egyre magasabb maximumok álltak be, 17.-én 17,8°C-ig kúszott fel a hőmérő higanyszála, így ez lett a hónap legmelegebb napja.

A kora tavaszi időnek másnap egy hidegfront vetett véget, csapadék csak nyomokban volt. 20.-án ismét egy frontzóna meleg- majd hidegfrontja hozott borongós időt, eső nem volt. 22.-én hajnalban -3°C-ig hűlt le a levegő, egyúttal ez lett a havi minimum is. 23.-án és 24.-én is hidegfront érkezett, 2 mm esőt okozva. 25.-én délies áramlással erős melegedés vette kezdetét, délután 17,7°C-ig melegedett fel a levegő. 26.-án egy erős hidegfront hűtötte le a levegőt, ekkor 15 mm csapadék hullott. 27.-én és 28.-án is frontok sora vonult át hazánkon, de említésre méltó csapadék nem hullott. Délutánonként 8-13°C-ot mérhettünk. 29.-én változóan felhős, szeles idővel búcsúzott el a tél.

A havi középhőmérséklet(kh) 6,42°C, ami kb. 5°C-kal magasabb az átlagosnál. A hónap során 35 mm csapadékot regisztráltam, ami kevéssel meghaladja az átlagos értéket.  Érdekesség, hogy februárban összesen 13 hidegfront érte el hazánkat, ami kimagaslóan sok, és pont a gyakori felhős idő hatására nem alakultak ki komolyabb hidegek.

2020 február
Havi kh.: 6,42°C Havi csapadék-
összeg:
35mm
Havi absz.
 maximum
17,8°C(febr.17) Csapadékos napok
száma:
9db
Havi absz.
minimum
-3°C(febr. 22) Havas napok
száma:
0
Zord napok száma
(Tmin<=-10°C)
0 Hótakarós
 napok száma:
0
Téli napok száma
(Tmax<0°C)
0 Ködös napok
száma:
0
Fagyos napok száma
(Tmin<0°C)
10 db Zivataros napok
száma:
2db
Legmagasabb
 Tmin:
+7,6°C(febr.3) Havi max.
légnyomás:
1025hPa
Legalacsonyabb
 Tmax:
5,1°C(febr. 5) Havi min.
 légnyomás
999hPa
Tmin átlag: 1,6°C Tmax átlag: 11,23°C

 

Az adatokat feljegyezte, a képeket és a diagrammokat készítette: Farkas Zoltán 

 

 

Apácatornai adatok 2020 február

<<<2017 február