Ez történt januárban

2017.02.01 18:37

 

 

 

Kemény fagyok, hidegrekordok, ez volt az elmúlt 30 év leghidegebb januárja, csupán 4 nap volt pozitív a hómérsékleti átlag.

Elsején reggel keményen fagyott, -9,8°C-ig csökkent a hőmérséklet, anticiklon miatt sokat sütött a Nap, 2.-án este beborult az ég, hidegfront érkezett de csapadék nem volt, másnap reggelre kisütött a Nap, élénk szél fújt, majd este újabb hidegfront érkezett, este jelentéktelen fagyott eső esett. 5.-én hidegteknő helyeződött fölénk, emiatt 2 intenzív hózápor vonult át, gomolyfelhős volt az ég, csakúgy mint 6.-án, és viharos szél fújt, ami hordta az 1 cm havat. 7.-én anticiklon épült fel, sokat sütött a Nap, de reggelente erősen fagyott, 7.-én reggel -14,6°C-ig hűlt a levegő amit a viharos északi szél miatt -30°C-nak lehetett érezni, de délután is csak -8,9°C volt. 8.-án egy záródó ciklon hozott 3 cm havat délelőtt, reggel -11,9°C volt. 9.-én hideg légörvégy alakult ki, az extrém hideg levegő felettünk örvénylett, ami miatt reggelente -12    -13°C-ig hűlt a levegő, 10.-én 1 cm hó hullott. 11.-én reggel ismét -14,6°C-ig hűlt a levegő. 13.-án ciklon érkezett, 9 mm eső, hó, havas eső esett, ami az éjjeli és másnap egész napos fagy miatt lefagyott, jégpályává téve a tájat, anticiklon épült fel. 16.-án és 17.-én mediterrán ciklon peremfelhőzete szűrte a napsütést, csapadék nem hullt. 31.-éig kitartott a fagy és a köd is beült, hidegpárna fedte be az eget, csak a magasabb csúcsok lógtak ki. 31,-énig nem emelkedett újra fagypont fölé a hőmérséklet, este hidegörvény érkezett, este fagyott eső és ónos eső keveréke tette csúszóssá az utakat, február első estéjéig másfél centis jégpáncél alakult ki, piros figyelmeztetés volt érvényben. 

Csapadék:13,5 mm

Tmin:-14,6°C

Tmax:5,8°C